مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸ رئیس جمهور : تحقیق آماده و کامل با فرمت ورد و قابل ویرایش

مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸ رئیس جمهور تحقیق آماده و کامل با فرمت ورد و قابل ویرایش تهیه شده توسط تیم تخصصی نگارش پرسش مهر نوزدهم رئیس جمهور به صورت دقیق و مطابق با استاندارد

مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸ رئیس جمهور تحقیق آماده و کامل با فرمت ورد و قابل ویرایش مقاله ای است که توسط تیم تخصصی ما در راستای پاسخ به سوال رئیس جمهور در ابتدای سال تحصیلی صورت گرفته است. در نگارش فایل حاضر تیم تخصصی ما تمام تلاش خود را در راستای هرچه قوی تر شدن این پژوهش که به صورت مقاله نگارش شده کرده ایم که در نهایت مقاله ای استاندارد در رابطه با مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸ به شما عزیزان ارائه دهیم.

بر طبق خیر های رسیده از آموزش و پرورش این پاسخ باید هر چه سریعتر به پرسش رئیس جمهور داده شود.

در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ما تماس بگیرید.

پرسش مهر سال جدید-۹۸

نظریه تبادل رهبر-عضو، رهبری را به‌عنوان یک فرآیند، مفهوم‌سازی کرده و تمرکز آن، بر رابطه تعاملی بین رهبر با پیرو با تأکید بر فرآیند ارتباط دو عضوی است. این نظریه بر این باور است که رهبری، یک فرآیند تبادلی بین رهبر و پیروان او است. یعنی تأثیر فرودستان بر رهبران و رفتار آنها، به همان اندازه تأثیر رهبران بر رفتار فرودستان است. این نظریه، نشان می¬دهد که کیفیت رابطه بین رهبران و پیروان، کیفیت پیامدهای به‌دست آمده را تعیین می¬کند. پیامد مرتبط با روابط دارای کیفیت بالا، مثبت است و شامل ترک ¬خدمت کمتر، عملکرد بالاتر زیردست، رفتار شهروندی¬سازمانی کارکنان، رضایت¬ و تعهد است. پیامدها ممکن است برای رهبران، اعضا و یا سازمان، کاربرد داشته باشد؛ اما اکثر تحقیقات، پیامدها را از دیدگاه اعضا بررسی و تأکید کرده¬اند. به‌طور کلی، پنج پیامد که اغلب به‌طور مکرر در متون مرتبط مطالعه شده، شامل: ۱- رضایت از سرپرست و رضایت کلی، ۲- ترک خدمت، ۳- عملکرد، ۴- تعهد و ۵- رفتارهای شهروندی سازمانی است. کاهش تعارض نقش، فرسودگی شغلی، وضوح نقش و افزایش شایستگی پیرو از پیامدهای دیگر مبادله رهبر-عضو هستند. عملکرد، یکی از مهم‌ترین پیامدهای مبادله رهبر-عضو است. تعهد به عملکرد، توسط کارکنان هنگامی پذیرفته می¬شود که پیامدهای با ارزش، برای هر دو طرف تسهیم شود. همچنین تفویض اختیار، تعهد و خودکارآمدی حرفه¬ای به‌طور مثبتی با مبادله رهبر- عضو مرتبط هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که رابطه رهبر- عضو با کیفیت بالا به‌طور مثبتی با تعهد سازمانی، فرسودگی شغلی، رضایت شغلی و سلامت کارکنان رابطه دارد. به‌طور خلاصه، پیامدهای مثبت فردی و سازمانی مرتبط با مبادله رهبر-عضو، دلیل خوب و معتبری برای حداکثر کردن رابطه بین رهبران و پیروانشان است.

تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده دربارۀ فرضیه اول نشان داد که بین روابط رهبر- پیرو رابطه گرا مدیران مدارس ابتدایی با فرسودگی شغلی معلمان رابطه منفی و معکوسی وجود دارد. پس فرضیه اول پژوهش نیز مورد تأیید قرار می‌گیرد. این نتایج با یافته¬های استورديور و همكارانش(۲۰۰۲)، وبستر و هكت(۲۰۰۳) و سعیدی(۱۳۹۱) همسو است.

استورديور و همكارانش(۲۰۰۲) در تحقیقی که براي اولين بار سنجشي درباره تأثير شيوه رهبري بر فرسودگي شغلي كاركنان، با درنظر گرفتن نقش عوامل استرس‌زاي كاري انجام دادند. يافته هاي حاصل از آن نشان دادند كه روش هاي متفاوت رهبري تأثيرات متفاوتي در پيشگيري يا وقوع استرس و فرسودگي شغلي کارکنان دارند. وبستر و هكت(۲۰۰۳) مطالعه‌ای تحت عنوان فرسودگي شغلي و رهبري در نظام سلامت روان جامعه انجام شده است و به بررسي اين مسئله مي پردازد كه آيا ويژگي هاي فرسودگي شغلي در كاركنان به طور سيستماتيكي با ويژگي‌هاي رفتاري رهبر و كيفيت نظارت سرپرستان مرتبط است؟ براساس يافته هاي اين پژوهش بين سبك رهبري و فرسودگي شغلي رابطه وجود دارد اما اين تنها يك تكه از پازل در روابط بين كاركنان، مراجعه كنندگان و سازمان است و عوامل ديگري چون محيط كاري، شرايط جسمي مورد نياز براي كار، حجم كار، مسائل سازماني، فقدان منابع و جو سازماني‌از جمله عوامل خارجي تأثيرگذار بر ميزان فرسودگی كاركنان است و ويژگي هاي شخصيتي، توانايي مقابله كردن با مسائل، ادراكات وارزيابي ها، جنسيت و زندگي خانوادگي نيز تعدادي از عوامل دروني هستند كه بر ميزان فرسودگی شغلی فرد تاثير گذارند. سعیدی(۱۳۹۱) نیز در تحقیق  با هدف بررسی رابطه سبک‌های مدیریتی(وظیفه مدار و رابطه مدار) مدیران با خلاقیت و خود کارآمدی از دیدگاه معلمان زن شهرستان رشت  انجام دادند. یافته‌ها نشان دادند که بین سبک مدیریت وظیفه‌مدار با خلاقیت معلمان همبستگی معکوس و معنی‌داری وجود دارد و سبک مدیریت ‌وظیفه مدار به تنهایی می‌توانند ۰۴/۰ درصد از تغییرات خلاقیت معلمان را تبیین نمایید. همچنین بین سبک مدیریت رابطه مدار با خلاقیت معلمان همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد و سبک مدیریت رابطه‌مدار به تنهایی می توانند درصد از تغییرات خلاقیت معلمان را تبیین نماید. از سوی دیگر، نتایج نشان داد که: بین سبک مدیریت وظیفه ‌‌مدار با خود‌کارآمدی معلمان همبستگی معکوس و معناداری وجود دارد و سبک مدیریت وظیفه‌مدار به تنهایی می توانند۰۱/۰ درصد از تغییرات خود‌کارآمدی معلمان را تبیین نمایید. همچنین بین سبک مدیریت رابطه مدار با خود کارآمدی معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و سبک مدیریت رابطه مدار به تنهایی می توانند۲۲ درصد از تغییرات خودکارآمدی معلمان را تبیین نماید.

محتوای مقاله پیرامون مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸

  • فهرست مطالب
  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهمیت موضوع
  • ادبیات و پیشینه تحقیق پیرامون مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸
  • روش تحقیق
  • روش گردآوری اطلاعات
  • جامعه آماری
  • روش نمونه گیری  و تعیین حجم نمونه
  • روش تجزیه و تحلیل داده ها
  • بحث و نتیجه گیری پیرامون مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸
  • نارسايي هاي اجرايي و علمي در زمينه پژوهش پیرامون مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸
  • راه کارهاي رفع موانع تحقيق و پژوهش پیرامون مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸
  • منابع و ماخذ
  • منابع لاتین

آنچه حائز اهمیت است این است که تیم تخصصی نگارش و تدوین مقاله پرسش مهر تلاش خود را در جهت گردآوری مقالات و تدوین و نگارش آنها نموده است و در این رابطه نیز مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸ از این امر مستثنی نبوده و کلیه فاکتورهای مورد نیاز در رابطه با مقاله فوق در آن رعایت گردیده است.

علاقه مندان می توانند جهت دانلود و استفاده از فایل مقاله پرسش مهر سال جدید-۹۸ از سایت ما بهره ببرند.بعد از خرید فایل حاضر هم به صورت آنلاین در دسترس شما عزیزان قرار می گیرد و هم به ایمیل شما دوستان گرامی ارسال می شود .

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*

2 + 4 =

23 − 18 =