دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی | کاملترین نمونه های رایگان سالتحصیلی ۹۹-۹۸

دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی کاملترین نمونه های سالتحصیلی ۹۹-۹۸ در واقع بهترین نمونه ای از تدوین دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی می باشد.

در دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی به‌طور انفرادی تأدیب کنید

تأدیب امری قابل توجه در نظم‌بخشی به کلاس است. تفاوت بین کسب نتایج موثر و غیر موثر به چگونگی تأدیب بستگی دارد. معلمان هنگامی که دانش‌آموزان را به طور انفرادی یا شخصی تأدیب می‌کنند، به نتایج کارسازتری می‌رسند. طبق گفتۀ لاسلی (۱۹۸۱، ص ۹) «آگاه‌سازی‌های انفرادی فقط برای آن دسته از دانش‌آموزانی که از خود رفتار سوء بروز می‌دهند، پیشنهاد می‌شود. برای دانش‌آموزان مشکل است که دستورات مستقیم و شخصی را نادیده بگیرند. اظهار این‌که «دیوید، کتاب کتابخانه‌ات را کنار بگذار و شروع کن به حل تمرینات ریاضی صفحۀ ده» یا صدور فرمان «بکی، نامه‌پرانی بسه، تکالیفت را آماده کن که به خانه ببری» روشن می‌کندکه چه کسی مخاطب معلم است و معلم توقع انجام چه کاری را از «دیوید» و «بکی» دارد. دستورات کلی و عمومی مانند «همه مشغول باشند»، ممکن است این فرصت را به «دیوید» بدهد که به خواندن کتاب کتابخانه‌اش ادامه دهد و «بکی» به نامه‌پرانی‌اش، و در عین حال این‌طور تصور شود که واقعاً هر دو حرف معلم گوش کرده‌اند.

برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر  کلیک کنید  

بر طبق خیر های رسیده از آموزش و پرورش این پاسخ باید هر چه سریعتر به پرسش رئیس جمهور داده شود.

در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ما تماس بگیرید.

تجارب برتر تربیتی

به طور منطقی رفتارهایی که از فرد در محیط کار سر می‌زنند، یعنی پاسخی که به خواسته‌هاي شغلی‌اش می‌دهد و کنش‌هاي متقابلی که با همکاران دارد، مثل آینه‌اي تمام‌نما است که تصویر کلی کنش‌هاي متقابل او را در دیگر حوزه هاي زندگی نشان می دهند. از این رو، آگاهی از این موضوع که این ویژگی هاي شخصیتی چگونه در تجربه شاغل در محیط کار اثر می گذارند، اهمیت دارد. در قسمت ویژگی هاي شخصیتی، دو ویژگی شخصیتی الگوي رفتاري نوع الف و احساس کنترل، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین درباره ویژگی هاي جنسیتی  فرد نیز مطالبی ارائه شده است(خواجه‌پور، ۱۳۸۵).

در دهه ۱۹۵۰ گروهی از دانشمندان پزشکی در حالی که در این باره تحقیق می کردند که عامل‌هاي خطرآفرین گوناگون چه نقشی در بیماری‌هاي قلبی دارند، دریافتند که با برهان‌هاي متداول پزشکی، مانند سابقه خانوادگی در بیماري هاي قلبی یا سابقه فشارخون بالا، نمی‌توان حمله هاي قلبی را توجیه کرد؛ در نتیجه این پژوهشگران بعد توجه خود را بر این متمرکز کردند که باید رابطه‌اي بین بیماري هاي قلبی و شخصیت و هیجان هاي فرد وجود داشته باشد و در این باره مفهومی پرورده شد که شخصیت نوع الف یا الگوي رفتاري نوع الف نام گرفت. الگوي رفتاري نوع الف چند مؤلفه یا جزء تشکیل دهنده دارد؛ اول آنکه این افراد همیشه شتاب زده اند و چون اغلب می کوشند در زمان محدودي کارهاي هر چه بیشتري انجام دهند همواره دچار کمبود وقت هستند، از این رو به علت آنکه در یک زمان چند کار با هم انجام می دهند، در ساعاتی که وقتشان به فعالیت هاي پیش پا افتاده تلف می شود، مانند وقتی که در صف اتوبوس ایستاده اند، دچار بی حوصلگی می شوند و تند تند حرف می زنند. دومین جزء شخصیت آنها این است که همیشه در تلاشی ستیزه آمیز به سر می برند، “سائقی براي پیشرفت” دارند که آنها را با رقابتی شدید با دیگران وا می دارد و در جریان این رقابت احساس هاي دیگران را نادیده می گیرند، این کشش به سمت پیشرفت، در تمام فعالیت هاي زندگی آنها نشان داده می شود و منحصر به کارهایی که رقابت جزء تشکیل دهنده آنها است، نمی شود. افراد داراي شخصیت نوع الف در محیط کار، در زندگی خانوادگی و حتی در ساعات فراغت نیز رفتاري رقابتی دارند و در نتیجه وقتی بیکار می‌نشینند، نمی‌توانند به قصد لذت یا تفریح بازي کنند، بلکه تا از طرف، نبرند، لذتی نمی برند. سومین جز تشکیل دهنده چنین افرادي، “دشمنی”است. ممکن است پیوسته از دیگران بدگمان و رنجیده خاطر و هم از اطرافیان خود به آسانی عصبانی شوند. نظر دیگران در محیط کار نسبت به چنین افرادي این است که آنها آدم هایی شکاك و ستیزه جو و از دیگران به راحتی کینه به دل می گیرند(خواجه‌پور، ۱۳۸۵).افرادي که داراي الگوي رفتاري نوع الف هستند صرفاً به سبب جهان بینی خاصی که دارند به احتمال بیشتري دستخوش فرسودگی شغلی می شوند، براي مثال، شخصی که آمادگی شخصیت نوع الف را دارد، هیچوقت نمی تواند ببیند که دیگران در کار موفقیتی به دست آورند و به همین دلیل وي نیز مورد علاقه و حمایت هیچ یک از همکارانش قرار نمی‌گیرد، در برابر استرس‌هاي عادي محیط کار بیشتراز دیگران دچار رنج و ناراحتی می شود و کمتر می‌تواند رفتار خود را با استرس‌هاي کم خطر تطبیق دهد. به سبب نوع انتظاراتی که در شغل خویش دارد، از جمله تمایل شدید براي پیشرفت و نابردباري در برابر دخالت ها و برخوردهاي دیگران بیش از دیگران در معرض استرس شغلی قرار می‌گیرد و کمتر می تواند به طور مؤثر بر آن چیره شود و فرسودگی شغلی را در پی خواهد داشت(خواجه‌پور، ۱۳۸۵).

کلمه کنترل از نظر روان شناسان به این معنی است که فرد چه تصوري نسبت به نتایج اعمال خود دارد، به خصوص آن گونه که براي شخص داراي اهمیت اند. همچنین کنترل به این نیز بستگی دارد که شخص چه تصوري از امکان انتخاب خود از میان راههاي گوناگون دارد. معلوم شده است که احساس کنترل بر پاسخ در برابر استرس تأثیر به سزایی دارد و همین طور در فرسودگی شغلی نیز نقش بازي می‌کند. در واقع پرورش قدرت کنترل از طریق تصمیم گیري درباره کار، ارزش زیادي از لحاظ کاهش یا جلوگیري از استرس شغلی دارد. تسلط و یا کنترل؛ رابطه اي با فرسودگی شغلی دارد؛ بدین مفهوم که درك فرسودگی شغلی مستلزم دانستن این موضوع است که فرد شاغل تا چه اندازه احساس می کند بر جنبه هاي مهم کار کنترل دارد، که البته این جنبه هاي مهم کار هم شامل وظیفه هاي شاغل می شود و هم محیط کار. افزایش کنترل کارکنان بر جنبه‌هاي اصلی کار می‌تواند فرسودگی شغلی را کاهش و عملکرد را افزایش دهد و از طرف دیگر پژوهش درباره درماندگی آموخته شده نشان می‌دهد، کارکنانی که از توان افتاده‌اند ممکن است به این عقیده برسند که آنها هیچ کنترلی روي نتایج ارزشمند کار ندارند، در حالیکه چنین کنترلی واقعاً وجود دارد. کنترل یکی از حساس ترین اجزاي تشکیل دهنده استرس شغلی است، کارکنانی که به تجربه دریافته اند کنترل چندانی ندارند و در همین حال در شغل خود در برابر خواسته هاي زیاد قرار می گیرند، آمادگی خاص براي استرس و فرسودگی شغلی دارند. به علاوه فقدان کنترل از خصیصه هایی است که بیشتر شاغلان در طول اشتغال خود با آن روبرو  هستند و عاملی است که سهم بسیار بزرگی در پدید آمدن فرسودگی شغلی دارد(خواجه‌پور، ۱۳۸۵).

به طور کلی، تأدیب خصوصی در حین کلاسی غیر مشهود صورت می‌گیرد و تقریبا غیرقابل استماع برای دانش‌آموزان دیگر بجز خود دانش‌آموز خطاکار و یا حداقل برای گروه کوچکی از دانش‌آموزان مجاور وی غیرقابل استماع است. به این ترتیب، تنها معلم و دانش‌آموز خطاکار در آن دخالت دارند. به همین دلیل، نه معلم و نه دانش‌آموز تحت چنان فشار شدیدی قرار نمی‌گیرند که با عدم عقب‌نشینی، مجبور به موضع‌گیری در مقابل هم شوند. اینطوری حفظ آبرو می‌کنند (لاسلی، ۱۹۸۱) تأدیب شخصی از این ضرب‌المثل سرچشمه می‌گیرد که «در جمع تشویق کنید (احتمالاً به استثنای بعضی از دانش‌آموزان دوره متوسطه) و در تنهایی تنبیه.»

برنامه مداخله جویانه در دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی

شریگلی (۱۹۸۵، صص۲۷-۲۶) چهار مهارت مداخله‌گرایانه را برای معلمان جهت واکنش خصوصی نسبت به دانش‌آموزان اخلالگر در ارتباط با تفهیم این‌که رفتارشان غیرقابل قبول است، ارائه می‌دهد. این مهارت‌ها به ترتیب اجرا عبارتند از: «چشم‌پوشی برنامه‌ریزی شده» را _فقط به شکل کوتاه مدت_ برای تخلفات جزئی برگزینند. تغییر حالات چهره و اشارات غیر شنیداری، مانند قرار دادن انگشت اشاره روی لب‌ها، در اخطار دادن به دانش‌آموز خطاکار کمک می‌کند. قدم بعدی، کنترل از نزدیک یا نزدیک دانش‌آموز خلافکار ایستادن، است. سرانجام، کنترل و برخورد حرفه ای و پنهان از دید سایر دانش‌آموزان با رعایت سن و جنس آنان، کمترین تردیدی برای دانش‌آموزان خطاکار باقی نمی‌گذارد که شما از رفتار وی ناراضی هستید.

اگر در نظر دارید رفتار سوء دانش‌آموز را اصلاح کنید، آن را به نحوی مؤثر انجام دهید. از تأدیب انفرادی و خصوصی استفاده کنید.

دانش‌آموزان مشکل آفرین در دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی

برای کاربرد مؤثر اصول یادگیری شرطی کنش‌گر باید از چهار پیامد قابل دسترسی که از سوی معلم تدارک دیده شده است، آگاه بود. این چهار پیامد عبارتند از: تقویت مثبت، تقویت منفی، اخراج از کلاس و تنبیه.

دانش‌آموزان مسأله ساز خود را با دانش‌آموزان یکی از همکاران خود جا‌به‌جا کنید؛ کسی که به دانش‌آموزانی در سطح متفاوت از کلاس شما درس می‌دهد. او کودک مشکل‌آفرین شما را می‌پذیرد، شما نیز دانش‌آموز مسأله‌ساز او را می‌پذیرید. «جان» دانش‌آموز مشکل‌آفرین کلاس ششمی شما می‌تواند موقتاً به کلاس دوم خانم «لوگان» فرستاده شود. او می‌داند که این مهمان براساس یک توافق برای اخراج از کلاس نزد او فرستاده شده است. خانم «لوگان» می‌داند که این دانش‌آموز باید مشغول تکالیف خود شود و حق هیاهو و ابراز ناراحتی را هم ندارد.

دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی در دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی

دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی به همان میزان که بیشتر حالت آموزشی دارد، از حالت تنبیهی کمتری نسبت به زمانی که دانش‌آموز را در سالن نگه‌ داریم و یا به دفتر مدرسه بفرستیم، برخوردار است. این شیوه، «جان» را از محیطی که حداقل در زمان حاضر، در آن با مشکل مواجه است، دور می‌سازد. رفتن «جان» به کلاس خانم «لوگان» به‌طور موقتی او را از دوستان، همسالان و شنوندگان دور می‌سازد. در عوض خانم «لوگان» می‌تواند گاهی یکی از شاگردان کلاس دوم را به کلاس ششم شما بفرستد.

توجه داشته باشید که هدف از این معاوضه دانش‌آموز با همکار، ایجاد تشویش برای کودک یا تنبیه او نیست. تنبیه پیامدی کاملاً مجزا در یادگیری عملی است. هدف صرفاً قرار دادن کودک در محیطی متفاوت است؛ جایی که او می‌تواند دوباره به انجام وظیفه‌اش مشغول شود. انتقال دانش‌آموز از کلاسی به کلاس دیگر، باید بی‌سروصدا و بدون هیاهو و نیز حتی‌الامکان با ملایمت و آرامش صورت بگیرد. کارهایی از قبیل تهدید با تکان دادن انگشت، زخم زبان زدن ودانش‌آموز کلاس ششمی را «بچه کلاس دومی» خطاب کردن و غیره به هیچ وجه نباید انجام شود.

دانلود فایل دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی

برای رو‌به‌رو شدن با امور غیرمترقبه و فوق‌العادۀ کلاس درس یا مدرسه (مثل امور مربوط به سلامتی، نظم و غیره) که در زندگی هر معلمی ممکن است اتفاق بیفتد، برنامه‌ریزی کنید. لازم به ذکر نیست که زمان برنامه‌ریزی نباید هنگام وقوع آن امر باشد، بلکه باید قبلاً صورت بگیرد.

به طور مثال، ممکن است لازم شود معلم، بچه‌ای را که ناگهان بیمار شده یا سانحه‌ای برایش رخ داده، به بیمارستان ببرد. در این صورت، با بقیۀ کلاس چه باید بکند؟ اینکه فقط به آن‌ها بگوید به کار خود ادامه دهند، نمی‌تواند بهترین پاسخ به این سوال باشد.

معلم می‌تواند قبل از وقوع چنین حادثه‌ای یادداشتی تدارک ببیند تا به معلم همکارش داده شود و در آن ذکر شده باشد «خواهشمندم تا وقتی که من به مورد اضطراری رسیدگی می‌کنم، مراقب کلاس من باشید.» توضیح بیش از این لازم نیست، یادداشت به سهولت و سرعت، عمل خواهد کرد.

برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر  کلیک کنید  

تجارب برتر پرورشی  ,نمونه ای از تجارب برتر تربیتی , دانلود تجارب برتر تربیتی , دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی , نمونه تجارب برتر معلمان , تجربیات برتر آموزشی , تجربیات برتر تدریس , تجربیات برتر معلمان

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*

27 + = 37

20 − = 12