نمونه تجارب برتر معلمان | کاملترین نمونه های رایگان سالتحصیلی ۹۹-۹۸

نمونه تجارب برتر معلمان کاملترین نمونه های سالتحصیلی ۹۹-۹۸ در واقع بهترین نمونه ای از تدوین نمونه تجارب برتر معلمان می باشد.

برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر  کلیک کنید  

بر طبق خیر های رسیده از آموزش و پرورش این پاسخ باید هر چه سریعتر به پرسش رئیس جمهور داده شود.

در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ما تماس بگیرید.

تأدیب امری قابل توجه در نظم‌بخشی به کلاس است. تفاوت بین کسب نتایج موثر و غیر موثر به چگونگی تأدیب بستگی دارد. معلمان هنگامی که دانش‌آموزان را به طور انفرادی یا شخصی تأدیب می‌کنند، به نتایج کارسازتری می‌رسند. طبق گفتۀ لاسلی (۱۹۸۱، ص ۹) «آگاه‌سازی‌های انفرادی فقط برای آن دسته از دانش‌آموزانی که از خود رفتار سوء بروز می‌دهند، پیشنهاد می‌شود. برای دانش‌آموزان مشکل است که دستورات مستقیم و شخصی را نادیده بگیرند. اظهار این‌که «دیوید، کتاب کتابخانه‌ات را کنار بگذار و شروع کن به حل تمرینات ریاضی صفحۀ ده» یا صدور فرمان «بکی، نامه‌پرانی بسه، تکالیفت را آماده کن که به خانه ببری» روشن می‌کندکه چه کسی مخاطب معلم است و معلم توقع انجام چه کاری را از «دیوید» و «بکی» دارد. دستورات کلی و عمومی مانند «همه مشغول باشند»، ممکن است این فرصت را به «دیوید» بدهد که به خواندن کتاب کتابخانه‌اش ادامه دهد و «بکی» به نامه‌پرانی‌اش، و در عین حال این‌طور تصور شود که واقعاً هر دو حرف معلم گوش کرده‌اند.

برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر  کلیک کنید  

نمونه تجارب برتر معلمان

    دروری(۲۰۰۵) می‌گوید رهبری خدمتگزار، پیروان را در مرکز اصلی توجه خود دارد. آنها در قالب انسان رشد می کنند بنابراین احتمال زیادی هست که هدف های سازمان را محقق کنند. روود(۱۹۹۵) اشاره می‌کند که گرین لیف در تعریف سبک خدمتگزار، بر برآورده کردن نیازهای سطح بالا تاکید می‌کند و آن را تعریف می‌کند به رهبری که نیازهای پیروان را حقیقتاً مورد ملاحظه قرار می‌دهد تا آنجا که مطمئن شود نیازهای سطح بالای آنان برآورده شده است. شرمن(۲۰۰۲) بیان می‌دارد در رهبری خدمتگزار، مدیر تلاش می‌کند نقش هر کارمند را در درون یکی از رهبری‌های گروهی در حوزه تخصصی خاص آن زیر دست توسعه دهد. همزمان مدیر تلاش می‌کند الگوی انتظارات را به گونه‌ای گسترش دهد که اعضای واحد کاری و افراد وابسته خارج از واحد کاری برای کمک مستقیماً به فرد محوری واحد مراجعه کنند نه به مدیر. این فرآیند به طور نوعی جایگاه فرد محوری را افزایش می‌دهد و نتیجه آن ارضای سطوح بالاتر نیاز، احترام رهبر برای فرد محوری خواهد بود(به نقل از نوروزی، ۱۳۸۶). برخی هوش انتزاعی رهبر را به عنوان ویژگی فردی بر فرآیند مذکور(احترام رهبر به پیرو) و مقدمه ای برای جلب اعتماد و تعهد پیرو موثر دانسته اند(مک مورای، ۲۰۱۰).

     داگلاس(۲۰۰۳) تعهد پیرو به رهبر را در نتیجه استفاده اخلاقی رهبر از قدرت – که از نتایج خاص رهبری خدمت گزار دانسته – می شمرد(پاتر، ۲۰۰۹). ویتسون(۲۰۰۲ ) در تحقیقی نتیجه گرفت که رهبران خدمتگزار با زدودن خود پسندی و تعهد به خدمت پیروان زمینه های انگیزشی در تعهد پیرو به رهبر را به وجود می آورند(وایت، ۲۰۱۰). کلی(۱۹۹۲)تعهد پیرو را در قالب طراحی یک مدل دو بعدی بیان داشته است این مدل شامل یک محور افقی است که نشان دهنده رفتار پیرو بر روی یک پیوستار است از رفتار منفعل تا فعال، و یک محور عمودی که توانایی های پیرو را از تفکر وابسته و غیر نقادانه تا تفکر مستقل و نقادانه نشان می دهد حالت بینابین مدل شامل رفتارهای غیرمتعهدانه یعنی پیروان محافظه کار و از خود بیگانه است. کلی پیروان متعهد را این گونه تعریف می کند: ۱)خود را مدیریت می کنند، دارای ویژگی خود مدیریتی و مسئولیت پذیری هستند به طوری که رهبر می تواند کار به آنها واگذارد بی آنکه نگران نتایج آن باشد؛ ۲) به سازمان و یک هدف، اصل، یا شخصی خارج از خودشان متعهدند. آنها خود محور و خود بزرگ بین نیستند و اصول و هدفی دارند که نسبت به آن تعهد دارند. طبیعتاً گاهی اوقات با سازمان اختلاف پیدا می کنند که سازمان باید این ریسک منطقی را پذیرا باشد؛ ۳) شایستگی خودشان را می سازند، آنها در جستجوی چالش و روش‌هایی هستند که به استعدادها و توانایی‌های خود بیفزایند و ۴)دارای شهامت‌اند، منصف و مورد اعتماد، با جرأت، دلیر، درستکار و معتبر هستند. پیروان متعهد برای رهبر و سازمان با ارزش‌ترین افراد هستند زیرا فعالانه به رهبر و سازمان کمک می‌کنند آنها ویژگی خود رهبری دارند و نیازمند سرپرستی دقیق نیستند(نوگو، ۲۰۰۴). وینستون پیروان رهبر خدمتگزار را متعهدتر می‌داند(وینستون، ۲۰۰۳). باور به رهبران خدمتگزار توضیح بهتری برای رفتار متعهدانه و نوع دوستانه پیروان با رهبر است(تامپسون، ۲۰۱۰).

به طور کلی، تأدیب خصوصی در حین کلاسی غیر مشهود صورت می‌گیرد و تقریبا غیرقابل استماع برای دانش‌آموزان دیگر بجز خود دانش‌آموز خطاکار و یا حداقل برای گروه کوچکی از دانش‌آموزان مجاور وی غیرقابل استماع است. به این ترتیب، تنها معلم و دانش‌آموز خطاکار در آن دخالت دارند. به همین دلیل، نه معلم و نه دانش‌آموز تحت چنان فشار شدیدی قرار نمی‌گیرند که با عدم عقب‌نشینی، مجبور به موضع‌گیری در مقابل هم شوند. اینطوری حفظ آبرو می‌کنند (لاسلی، ۱۹۸۱) تأدیب شخصی از این ضرب‌المثل سرچشمه می‌گیرد که «در جمع تشویق کنید (احتمالاً به استثنای بعضی از دانش‌آموزان دوره متوسطه) و در تنهایی تنبیه.»

برنامه مداخله جویانه در نمونه تجارب برتر معلمان

شریگلی (۱۹۸۵، صص۲۷-۲۶) چهار مهارت مداخله‌گرایانه را برای معلمان جهت واکنش خصوصی نسبت به دانش‌آموزان اخلالگر در ارتباط با تفهیم این‌که رفتارشان غیرقابل قبول است، ارائه می‌دهد. این مهارت‌ها به ترتیب اجرا عبارتند از: «چشم‌پوشی برنامه‌ریزی شده» را _فقط به شکل کوتاه مدت_ برای تخلفات جزئی برگزینند. تغییر حالات چهره و اشارات غیر شنیداری، مانند قرار دادن انگشت اشاره روی لب‌ها، در اخطار دادن به دانش‌آموز خطاکار کمک می‌کند. قدم بعدی، کنترل از نزدیک یا نزدیک دانش‌آموز خلافکار ایستادن، است. سرانجام، کنترل و برخورد حرفه ای و پنهان از دید سایر دانش‌آموزان با رعایت سن و جنس آنان، کمترین تردیدی برای دانش‌آموزان خطاکار باقی نمی‌گذارد که شما از رفتار وی ناراضی هستید.

اگر در نظر دارید رفتار سوء دانش‌آموز را اصلاح کنید، آن را به نحوی مؤثر انجام دهید. از تأدیب انفرادی و خصوصی استفاده کنید.

دانش‌آموزان مشکل آفرین در نمونه تجارب برتر معلمان

برای کاربرد مؤثر اصول یادگیری شرطی کنش‌گر باید از چهار پیامد قابل دسترسی که از سوی معلم تدارک دیده شده است، آگاه بود. این چهار پیامد عبارتند از: تقویت مثبت، تقویت منفی، اخراج از کلاس و تنبیه.

دانش‌آموزان مسأله ساز خود را با دانش‌آموزان یکی از همکاران خود جا‌به‌جا کنید؛ کسی که به دانش‌آموزانی در سطح متفاوت از کلاس شما درس می‌دهد. او کودک مشکل‌آفرین شما را می‌پذیرد، شما نیز دانش‌آموز مسأله‌ساز او را می‌پذیرید. «جان» دانش‌آموز مشکل‌آفرین کلاس ششمی شما می‌تواند موقتاً به کلاس دوم خانم «لوگان» فرستاده شود. او می‌داند که این مهمان براساس یک توافق برای اخراج از کلاس نزد او فرستاده شده است. خانم «لوگان» می‌داند که این دانش‌آموز باید مشغول تکالیف خود شود و حق هیاهو و ابراز ناراحتی را هم ندارد.

نمونه تجارب برتر معلمان در نمونه تجارب برتر معلمان

نمونه تجارب برتر معلمان به همان میزان که بیشتر حالت آموزشی دارد، از حالت تنبیهی کمتری نسبت به زمانی که دانش‌آموز را در سالن نگه‌ داریم و یا به دفتر مدرسه بفرستیم، برخوردار است. این شیوه، «جان» را از محیطی که حداقل در زمان حاضر، در آن با مشکل مواجه است، دور می‌سازد. رفتن «جان» به کلاس خانم «لوگان» به‌طور موقتی او را از دوستان، همسالان و شنوندگان دور می‌سازد. در عوض خانم «لوگان» می‌تواند گاهی یکی از شاگردان کلاس دوم را به کلاس ششم شما بفرستد.

توجه داشته باشید که هدف از این معاوضه دانش‌آموز با همکار، ایجاد تشویش برای کودک یا تنبیه او نیست. تنبیه پیامدی کاملاً مجزا در یادگیری عملی است. هدف صرفاً قرار دادن کودک در محیطی متفاوت است؛ جایی که او می‌تواند دوباره به انجام وظیفه‌اش مشغول شود. انتقال دانش‌آموز از کلاسی به کلاس دیگر، باید بی‌سروصدا و بدون هیاهو و نیز حتی‌الامکان با ملایمت و آرامش صورت بگیرد. کارهایی از قبیل تهدید با تکان دادن انگشت، زخم زبان زدن ودانش‌آموز کلاس ششمی را «بچه کلاس دومی» خطاب کردن و غیره به هیچ وجه نباید انجام شود.

دانلود فایل نمونه تجارب برتر معلمان

برای رو‌به‌رو شدن با امور غیرمترقبه و فوق‌العادۀ کلاس درس یا مدرسه (مثل امور مربوط به سلامتی، نظم و غیره) که در زندگی هر معلمی ممکن است اتفاق بیفتد، برنامه‌ریزی کنید. لازم به ذکر نیست که زمان برنامه‌ریزی نباید هنگام وقوع آن امر باشد، بلکه باید قبلاً صورت بگیرد.

به طور مثال، ممکن است لازم شود معلم، بچه‌ای را که ناگهان بیمار شده یا سانحه‌ای برایش رخ داده، به بیمارستان ببرد. در این صورت، با بقیۀ کلاس چه باید بکند؟ اینکه فقط به آن‌ها بگوید به کار خود ادامه دهند، نمی‌تواند بهترین پاسخ به این سوال باشد.

معلم می‌تواند قبل از وقوع چنین حادثه‌ای یادداشتی تدارک ببیند تا به معلم همکارش داده شود و در آن ذکر شده باشد «خواهشمندم تا وقتی که من به مورد اضطراری رسیدگی می‌کنم، مراقب کلاس من باشید.» توضیح بیش از این لازم نیست، یادداشت به سهولت و سرعت، عمل خواهد کرد.

برای دانلود کاملترین نمونه های نمونه تجارب برتر معلمان روی لینک زیر کلیک کنید :

https://linkp.ir/v9Om

 

برچسب :

تجارب برتر پرورشی , نمونه ای از تجارب برتر تربیتی , تجربیات برتر معلمان , دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی , تجارب تربیتی معلمان , دانلود تجارب برتر تربیتی , تجارب برتر تربيتي , تجربیات برتر تدریس

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*

64 − 61 =

− 1 = 4