نمونه های تجارب برتر تربیتی | کاملترین نمونه های رایگان سالتحصیلی ۹۹۷-۹۸

نمونه های تجارب برتر تربیتی کاملترین نمونه های سالتحصیلی ۹۹-۹۸ در واقع بهترین نمونه ای از تدوین نمونه های تجارب برتر تربیتی می باشد.

برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر  کلیک کنید  

بر طبق خیر های رسیده از آموزش و پرورش این پاسخ باید هر چه سریعتر به پرسش رئیس جمهور داده شود.

در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ما تماس بگیرید.

تأدیب امری قابل توجه در نظم‌بخشی به کلاس است. تفاوت بین کسب نتایج موثر و غیر موثر به چگونگی تأدیب بستگی دارد. معلمان هنگامی که دانش‌آموزان را به طور انفرادی یا شخصی تأدیب می‌کنند، به نتایج کارسازتری می‌رسند. طبق گفتۀ لاسلی (۱۹۸۱، ص ۹) «آگاه‌سازی‌های انفرادی فقط برای آن دسته از دانش‌آموزانی که از خود رفتار سوء بروز می‌دهند، پیشنهاد می‌شود. برای دانش‌آموزان مشکل است که دستورات مستقیم و شخصی را نادیده بگیرند. اظهار این‌که «دیوید، کتاب کتابخانه‌ات را کنار بگذار و شروع کن به حل تمرینات ریاضی صفحۀ ده» یا صدور فرمان «بکی، نامه‌پرانی بسه، تکالیفت را آماده کن که به خانه ببری» روشن می‌کندکه چه کسی مخاطب معلم است و معلم توقع انجام چه کاری را از «دیوید» و «بکی» دارد. دستورات کلی و عمومی مانند «همه مشغول باشند»، ممکن است این فرصت را به «دیوید» بدهد که به خواندن کتاب کتابخانه‌اش ادامه دهد و «بکی» به نامه‌پرانی‌اش، و در عین حال این‌طور تصور شود که واقعاً هر دو حرف معلم گوش کرده‌اند.

برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر  کلیک کنید  

تادیب خصوصی در نمونه های تجارب برتر تربیتی

به طور کلی، تأدیب خصوصی در حین کلاسی غیر مشهود صورت می‌گیرد و تقریبا غیرقابل استماع برای دانش‌آموزان دیگر بجز خود دانش‌آموز خطاکار و یا حداقل برای گروه کوچکی از دانش‌آموزان مجاور وی غیرقابل استماع است. به این ترتیب، تنها معلم و دانش‌آموز خطاکار در آن دخالت دارند. به همین دلیل، نه معلم و نه دانش‌آموز تحت چنان فشار شدیدی قرار نمی‌گیرند که با عدم عقب‌نشینی، مجبور به موضع‌گیری در مقابل هم شوند. اینطوری حفظ آبرو می‌کنند (لاسلی، ۱۹۸۱) تأدیب شخصی از این ضرب‌المثل سرچشمه می‌گیرد که «در جمع تشویق کنید (احتمالاً به استثنای بعضی از دانش‌آموزان دوره متوسطه) و در تنهایی تنبیه.»

نمونه های تجارب برتر تربیتی

يكي از وظايف مديريت هر سازمان آن است كه موجباتي را فراهم آورد تا فشارهاي وارد بر افراد در سازمان، تخفيف پيدا كند. سازمان‌ها در زمينه هاي مختلف بر كاركنان خود فشار رواني وارد مي آورند؛ بنابراين، راه هاي مختلفي نيز وجود دارد كه مديريت هر سازمان مي تواند مانع از وارد آمدن محرك هاي تنش زا بر كاركنان شود. پيشنهاد ما به شما مدير علاقه‌مند به سلامت جسمي و رواني كاركنان تحت نظارت خود، آن است كه:

۱) افراد را به كاري بگماريد كه به آن علاقه مند هستند، و از ويژگي هاي شخصيتي لازم براي انجام دادن درست وظايف شغلي برخوردارند. وقتي مناسبترين فرد براي تصدي مسئوليت هاي يك شغل انتخاب مي شود، احتمال وارد آمدن تنش هاي رواني بر او كمتر است، و بنابراين، احتمال ابتلاي او به عارضه فرسودگي شغلي نيز كاهش مي يابد. براي دستيابي به اين هدف، بهترين راه آن است كه از روش‌هاي علمي آزمايش و انتخاب استفاده كنيد و در صورت نياز از همكاري متخصص روانشناسي صنعتي، بهره بگيريد.

۲)براي متصديان مشاغل گوناگون سازمان، دوره هاي آموزشي مناسب تشكيل دهيد و مراقب باشيد كه برنامه ريزي، طراحي و اجراي چنين دوره‌هايي بر اساس نتايج حاصل از تجربه و تحليل شغل شركت كنندگان در دوره آموزشي، انجام گيرد.

۳) موجباتي را فراهم آوريد كه مهارت هاي افراد تحت نظارت شما در كنترل موقعيت‌ها، افزايش يابد. اگر فرد نتواند بر موقعيت مربوط به شغل خود كنترل داشته باشد، فشار رواني زيادي را تحمل مي‌كند. براي مثال، اگر دانشجوي پزشكي را كه براي اولين بار در اتاق جراحي كارآموزي مي كند، آموزش دهيم چگونه در برابر مشكلات خاص اتاق جراحي بر ابعاد شناختي، عاطفي و رفتاري خود كنترل داشته باشد، فشار رواني كمتري بر او وارد خواهد آمد.

۴) از روش‌هاي تنبيه و توبيخ كمتر استفاده كنيد و اگر قصد داريد افراد تحت نظارت شما بهتر كار كنند، روش هاي شرطي كردن عامل را به كار گيريد و طي آن، وقتي رفتار مناسبي از آنان سر زد، به نحوي رفتارشان را تقويت كنيد و از روش هاي تنبيهي استفاده نكنيد.

۵) شرايط خطرآفرين در سازمان را به حداقل برسانيد و موجباتي را فراهم آوريد كه افراد در معرض خطر و محرك هاي تنش زاي اضافي قرار نگيرند، دچار برق گرفتگي يا سانحه و حادثه نشوند.

۶) شبكه هاي ارتباطي در سازمان را بهبود بخشيد و موجباتي را فراهم آوريد كه كيفيت وكميت ارتباط‌ها در سازمان، در بهترين وضع خود باشند و نيز اطمينان حاصل كنيد كه افراد  مي توانند نظريات، شكايات، پيشنهادات و انتقادات خود را در رابطه با هر فرد يا موضوع، به راحتي و بدون ترس و نگراني، و به شيوه اي منطقي ارائه دهند. اين شما هستيد كه با رفتار سنجيده خود مي‌توانيد به مرئوسان بياموزيد چگونه مي‌توانند در هر زمينه‌اي بدون ترس و نگراني، با سرپرست يا رئيس خود صحبت كنند(ساعتچی، ۱۳۹۰).

شریگلی (۱۹۸۵، صص۲۷-۲۶) چهار مهارت مداخله‌گرایانه را برای معلمان جهت واکنش خصوصی نسبت به دانش‌آموزان اخلالگر در ارتباط با تفهیم این‌که رفتارشان غیرقابل قبول است، ارائه می‌دهد. این مهارت‌ها به ترتیب اجرا عبارتند از: «چشم‌پوشی برنامه‌ریزی شده» را _فقط به شکل کوتاه مدت_ برای تخلفات جزئی برگزینند. تغییر حالات چهره و اشارات غیر شنیداری، مانند قرار دادن انگشت اشاره روی لب‌ها، در اخطار دادن به دانش‌آموز خطاکار کمک می‌کند. قدم بعدی، کنترل از نزدیک یا نزدیک دانش‌آموز خلافکار ایستادن، است. سرانجام، کنترل و برخورد حرفه ای و پنهان از دید سایر دانش‌آموزان با رعایت سن و جنس آنان، کمترین تردیدی برای دانش‌آموزان خطاکار باقی نمی‌گذارد که شما از رفتار وی ناراضی هستید.

اگر در نظر دارید رفتار سوء دانش‌آموز را اصلاح کنید، آن را به نحوی مؤثر انجام دهید. از تأدیب انفرادی و خصوصی استفاده کنید.

دانش‌آموزان مشکل آفرین در نمونه های تجارب برتر تربیتی

برای کاربرد مؤثر اصول یادگیری شرطی کنش‌گر باید از چهار پیامد قابل دسترسی که از سوی معلم تدارک دیده شده است، آگاه بود. این چهار پیامد عبارتند از: تقویت مثبت، تقویت منفی، اخراج از کلاس و تنبیه.

دانش‌آموزان مسأله ساز خود را با دانش‌آموزان یکی از همکاران خود جا‌به‌جا کنید؛ کسی که به دانش‌آموزانی در سطح متفاوت از کلاس شما درس می‌دهد. او کودک مشکل‌آفرین شما را می‌پذیرد، شما نیز دانش‌آموز مسأله‌ساز او را می‌پذیرید. «جان» دانش‌آموز مشکل‌آفرین کلاس ششمی شما می‌تواند موقتاً به کلاس دوم خانم «لوگان» فرستاده شود. او می‌داند که این مهمان براساس یک توافق برای اخراج از کلاس نزد او فرستاده شده است. خانم «لوگان» می‌داند که این دانش‌آموز باید مشغول تکالیف خود شود و حق هیاهو و ابراز ناراحتی را هم ندارد.

نمونه های تجارب برتر تربیتی در نمونه های تجارب برتر تربیتی

نمونه های تجارب برتر تربیتی به همان میزان که بیشتر حالت آموزشی دارد، از حالت تنبیهی کمتری نسبت به زمانی که دانش‌آموز را در سالن نگه‌ داریم و یا به دفتر مدرسه بفرستیم، برخوردار است. این شیوه، «جان» را از محیطی که حداقل در زمان حاضر، در آن با مشکل مواجه است، دور می‌سازد. رفتن «جان» به کلاس خانم «لوگان» به‌طور موقتی او را از دوستان، همسالان و شنوندگان دور می‌سازد. در عوض خانم «لوگان» می‌تواند گاهی یکی از شاگردان کلاس دوم را به کلاس ششم شما بفرستد.

توجه داشته باشید که هدف از این معاوضه دانش‌آموز با همکار، ایجاد تشویش برای کودک یا تنبیه او نیست. تنبیه پیامدی کاملاً مجزا در یادگیری عملی است. هدف صرفاً قرار دادن کودک در محیطی متفاوت است؛ جایی که او می‌تواند دوباره به انجام وظیفه‌اش مشغول شود. انتقال دانش‌آموز از کلاسی به کلاس دیگر، باید بی‌سروصدا و بدون هیاهو و نیز حتی‌الامکان با ملایمت و آرامش صورت بگیرد. کارهایی از قبیل تهدید با تکان دادن انگشت، زخم زبان زدن ودانش‌آموز کلاس ششمی را «بچه کلاس دومی» خطاب کردن و غیره به هیچ وجه نباید انجام شود.

دانلود فایل نمونه های تجارب برتر تربیتی

برای رو‌به‌رو شدن با امور غیرمترقبه و فوق‌العادۀ کلاس درس یا مدرسه (مثل امور مربوط به سلامتی، نظم و غیره) که در زندگی هر معلمی ممکن است اتفاق بیفتد، برنامه‌ریزی کنید. لازم به ذکر نیست که زمان برنامه‌ریزی نباید هنگام وقوع آن امر باشد، بلکه باید قبلاً صورت بگیرد.

به طور مثال، ممکن است لازم شود معلم، بچه‌ای را که ناگهان بیمار شده یا سانحه‌ای برایش رخ داده، به بیمارستان ببرد. در این صورت، با بقیۀ کلاس چه باید بکند؟ اینکه فقط به آن‌ها بگوید به کار خود ادامه دهند، نمی‌تواند بهترین پاسخ به این سوال باشد.

معلم می‌تواند قبل از وقوع چنین حادثه‌ای یادداشتی تدارک ببیند تا به معلم همکارش داده شود و در آن ذکر شده باشد «خواهشمندم تا وقتی که من به مورد اضطراری رسیدگی می‌کنم، مراقب کلاس من باشید.» توضیح بیش از این لازم نیست، یادداشت به سهولت و سرعت، عمل خواهد کرد.

برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر  کلیک کنید  

برچسب :

تجارب برتر تربيتي , تجارب برتر پرورشی , تجربیات برتر تدریس , مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی , تجربیات برتر آموزشی , تجربیات آموزشی معلمان , تجربیات تربیتی مربیان پرورشی

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*

67 − 61 =

+ 5 = 14