نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی | کاملترین نمونه های رایگان سالتحصیلی ۱۴۰۲-۴۰۳
نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی
نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی کاملترین نمونه های سالتحصیلی جدید در واقع بهترین نمونه ای از تدوین نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی می باشد.
در نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی بهطور انفرادی تأدیب کنید
تأدیب امری قابل توجه در نظمبخشی به کلاس است. تفاوت بین کسب نتایج موثر و غیر موثر به چگونگی تأدیب بستگی دارد. معلمان هنگامی که دانشآموزان را به طور انفرادی یا شخصی تأدیب میکنند، به نتایج کارسازتری میرسند. طبق گفتۀ لاسلی (۱۹۸۱، ص ۹) «آگاهسازیهای انفرادی فقط برای آن دسته از دانشآموزانی که از خود رفتار سوء بروز میدهند، پیشنهاد میشود. برای دانشآموزان مشکل است که دستورات مستقیم و شخصی را نادیده بگیرند. اظهار اینکه «دیوید، کتاب کتابخانهات را کنار بگذار و شروع کن به حل تمرینات ریاضی صفحۀ ده» یا صدور فرمان «بکی، نامهپرانی بسه، تکالیفت را آماده کن که به خانه ببری» روشن میکندکه چه کسی مخاطب معلم است و معلم توقع انجام چه کاری را از «دیوید» و «بکی» دارد. دستورات کلی و عمومی مانند «همه مشغول باشند»، ممکن است این فرصت را به «دیوید» بدهد که به خواندن کتاب کتابخانهاش ادامه دهد و «بکی» به نامهپرانیاش، و در عین حال اینطور تصور شود که واقعاً هر دو حرف معلم گوش کردهاند.
بر طبق خیر های رسیده از آموزش و پرورش این پاسخ باید هر چه سریعتر به پرسش رئیس جمهور داده شود.
در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ما تماس بگیرید.
نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی
مزلج و همكاران(۲۰۰۱) فرسودگي را داراي سه مولفه ميدانند:
۱- خستگي عاطفي
اين بعد عامل اصلي فرسودگي است و آشكارترين درجه نشانگان فرسودگي است. در حقيقت خستگي عاطفي، يك بعد مورد نياز براي تعريف فرسودگي شغلي است و بدون آن مفهوم فرسودگي ناقص است. به بيان دقيق، خستگي عاطفي موجب مي شود تا كارگران به لحاظ هيجاني و شناختي از كارشان فاصله بگيرند و احتمالاً اين راهي براي مقابله با فشار هاي كاري است.
مسخ شخصيت معمولاً بعد از خستگي عاطفي روي مي دهد و در واقع نوعي پاسخ مستقيم به استرس شغلي است. كوردس و دوگرتي(۱۹۹۳) مسخ شخصيت را به عنوان يك ساز و كار مقابلهاي تعريف ميكند كه موجب ميشود تا فرد نوعي جدايي از كار و فاصله گرفتن عاطفي را تجربه كند. آنها معتقدند كه مسخ شخصيت به معناي يك سازوكار مقابلهاي نه تنها پاسخي قابل قبول است، بلكه پاسخ حرفهاي هم محسوب ميشود. بعد مسخ شخصيت در آثار نوشته هاي قديمي مربوط به فرسودگي شغلي يافت نميشود، اما در حال حاضر اين بعد به عنوان يك شاخص اساسي فرسودگي شغلي مطرح است. پاسخهاي عاري از عاطفه و يا بيش از اندازه سرد به افراد و جنبههاي ديگر شغل از نشانههاي آن است(مزلج و همکاران، ۲۰۰۱).
رابطه بين عدم كارايي فردي با دو بعد ديگر فرسودگي تا حدودي پيچيده تر است. در بعضي از تحقيقات، به نظر مي رسد كه بعد عدم كارايي فردي، نتيجه دو بعد ديگر فرسودگي است ولي در موارد ديگر، اين فرضيه مورد تا ييد قرار نگرفته و تا كيد مي كند كه اين مؤلفهها به جاي اينكه به صورت زنجيروار قرار داشته باشند، به طور موازي و به همراه همديگر رشد ميكنند(مزلج و همکاران، ۲۰۰۱).
علل فرسودگي شغلي، متعدد و گاه پيچيده هستند و بعضي از اين دلايل شخصي و بعضي ديگر، سازماني مي باشند. عوامل موثر در بروز پديده ي فرسودگي شغلي از سوي پژوهشگران مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. از ديدگاه كاسلويتز(۲۰۰۶) اين عوامل عبارتند از:
مانند داشتن انتظارات غير واقعي و اعتماد به نفس پايين ، احساس مغلوب شدن به وسيله ديگران ، بحران درون فردي، فقدان حمايت ها ي سيستمي و نياز به كنترل ديگران و عوامل محيطي مثل كار بيش از اندازه، مراقبت از بيماران كه در وضع وخيمي به سر ميبرند، فقدان توانايي لازم براي پذيرش مسؤليتها، تضاد در انجام نقش ها، كمبود هاي مالي، فقدان حمايت مديران بالاتر، فقدان تسلط بر ساعات و شرايط شغلي، مجموعاً عوامل منفي را به وجود مي آورند كه در افراد تاثيرات عميقي بر جاي مي گذارند.
از نظر كاسلويتز فرسودگي شغلي از سه متغير اصلي: حالت تحليل عاطفي يعني احساس از خود بيگانگي، مسخ شخصيت يعني نگرشهايي غير انساني و بي تفاوتي كه افراد به هنگام ارائه خدمات به مددجويان خود نشان مي دهند و فقدان احساس موفقيت فردي يعني احساس فقدان شايستگي و دستيابي موفقيت آميز به هدف هاي حرفه اي در ارتباط با كار با مددجويان تشكيل شده است.
به طور کلی، تأدیب خصوصی در حین کلاسی غیر مشهود صورت میگیرد و تقریبا غیرقابل استماع برای دانشآموزان دیگر بجز خود دانشآموز خطاکار و یا حداقل برای گروه کوچکی از دانشآموزان مجاور وی غیرقابل استماع است. به این ترتیب، تنها معلم و دانشآموز خطاکار در آن دخالت دارند. به همین دلیل، نه معلم و نه دانشآموز تحت چنان فشار شدیدی قرار نمیگیرند که با عدم عقبنشینی، مجبور به موضعگیری در مقابل هم شوند. اینطوری حفظ آبرو میکنند (لاسلی، ۱۹۸۱) تأدیب شخصی از این ضربالمثل سرچشمه میگیرد که «در جمع تشویق کنید (احتمالاً به استثنای بعضی از دانشآموزان دوره متوسطه) و در تنهایی تنبیه.»
برنامه مداخله جویانه در نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی
شریگلی (۱۹۸۵، صص۲۷-۲۶) چهار مهارت مداخلهگرایانه را برای معلمان جهت واکنش خصوصی نسبت به دانشآموزان اخلالگر در ارتباط با تفهیم اینکه رفتارشان غیرقابل قبول است، ارائه میدهد. این مهارتها به ترتیب اجرا عبارتند از: «چشمپوشی برنامهریزی شده» را _فقط به شکل کوتاه مدت_ برای تخلفات جزئی برگزینند. تغییر حالات چهره و اشارات غیر شنیداری، مانند قرار دادن انگشت اشاره روی لبها، در اخطار دادن به دانشآموز خطاکار کمک میکند. قدم بعدی، کنترل از نزدیک یا نزدیک دانشآموز خلافکار ایستادن، است. سرانجام، کنترل و برخورد حرفه ای و پنهان از دید سایر دانشآموزان با رعایت سن و جنس آنان، کمترین تردیدی برای دانشآموزان خطاکار باقی نمیگذارد که شما از رفتار وی ناراضی هستید.
اگر در نظر دارید رفتار سوء دانشآموز را اصلاح کنید، آن را به نحوی مؤثر انجام دهید. از تأدیب انفرادی و خصوصی استفاده کنید.
دانشآموزان مشکل آفرین در نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی
برای کاربرد مؤثر اصول یادگیری شرطی کنشگر باید از چهار پیامد قابل دسترسی که از سوی معلم تدارک دیده شده است، آگاه بود. این چهار پیامد عبارتند از: تقویت مثبت، تقویت منفی، اخراج از کلاس و تنبیه.
دانشآموزان مسأله ساز خود را با دانشآموزان یکی از همکاران خود جابهجا کنید؛ کسی که به دانشآموزانی در سطح متفاوت از کلاس شما درس میدهد. او کودک مشکلآفرین شما را میپذیرد، شما نیز دانشآموز مسألهساز او را میپذیرید. «جان» دانشآموز مشکلآفرین کلاس ششمی شما میتواند موقتاً به کلاس دوم خانم «لوگان» فرستاده شود. او میداند که این مهمان براساس یک توافق برای اخراج از کلاس نزد او فرستاده شده است. خانم «لوگان» میداند که این دانشآموز باید مشغول تکالیف خود شود و حق هیاهو و ابراز ناراحتی را هم ندارد.
نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی
نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی به همان میزان که بیشتر حالت آموزشی دارد، از حالت تنبیهی کمتری نسبت به زمانی که دانشآموز را در سالن نگه داریم و یا به دفتر مدرسه بفرستیم، برخوردار است. این شیوه، «جان» را از محیطی که حداقل در زمان حاضر، در آن با مشکل مواجه است، دور میسازد. رفتن «جان» به کلاس خانم «لوگان» بهطور موقتی او را از دوستان، همسالان و شنوندگان دور میسازد. در عوض خانم «لوگان» میتواند گاهی یکی از شاگردان کلاس دوم را به کلاس ششم شما بفرستد.
توجه داشته باشید که هدف از این معاوضه دانشآموز با همکار، ایجاد تشویش برای کودک یا تنبیه او نیست. تنبیه پیامدی کاملاً مجزا در یادگیری عملی است. هدف صرفاً قرار دادن کودک در محیطی متفاوت است؛ جایی که او میتواند دوباره به انجام وظیفهاش مشغول شود. انتقال دانشآموز از کلاسی به کلاس دیگر، باید بیسروصدا و بدون هیاهو و نیز حتیالامکان با ملایمت و آرامش صورت بگیرد. کارهایی از قبیل تهدید با تکان دادن انگشت، زخم زبان زدن ودانشآموز کلاس ششمی را «بچه کلاس دومی» خطاب کردن و غیره به هیچ وجه نباید انجام شود.
دانلود فایل نمونه مقاله جشنواره تجارب برتر تربیتی
برای روبهرو شدن با امور غیرمترقبه و فوقالعادۀ کلاس درس یا مدرسه (مثل امور مربوط به سلامتی، نظم و غیره) که در زندگی هر معلمی ممکن است اتفاق بیفتد، برنامهریزی کنید. لازم به ذکر نیست که زمان برنامهریزی نباید هنگام وقوع آن امر باشد، بلکه باید قبلاً صورت بگیرد.
به طور مثال، ممکن است لازم شود معلم، بچهای را که ناگهان بیمار شده یا سانحهای برایش رخ داده، به بیمارستان ببرد. در این صورت، با بقیۀ کلاس چه باید بکند؟ اینکه فقط به آنها بگوید به کار خود ادامه دهند، نمیتواند بهترین پاسخ به این سوال باشد.
معلم میتواند قبل از وقوع چنین حادثهای یادداشتی تدارک ببیند تا به معلم همکارش داده شود و در آن ذکر شده باشد «خواهشمندم تا وقتی که من به مورد اضطراری رسیدگی میکنم، مراقب کلاس من باشید.» توضیح بیش از این لازم نیست، یادداشت به سهولت و سرعت، عمل خواهد کرد.
تجارب برتر پرورشی , تجارب برتر تربيتي , مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی , تجربیات برتر تدریس , نمونه های تجارب برتر تربیتی , تجربیات برتر معلمان , دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی , تجربیات برتر آموزشی
Coming Soon
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید