دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی | کاملترین نمونه های رایگان سالتحصیلی ۹۹-۹۸
دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی کاملترین نمونه های سالتحصیلی ۹۹-۹۸ در واقع بهترین نمونه ای از تدوین دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی می باشد.
برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر کلیک کنید
بر طبق خیر های رسیده از آموزش و پرورش این پاسخ باید هر چه سریعتر به پرسش رئیس جمهور داده شود.
در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ما تماس بگیرید.
تجربیات مدون معلم ابتدایی
تحليل رفتگي مجموعه اي از فرسودگي عاطفي و تهي شدن افراطي از ويژگي هاي شخصيتي است كه غالباً بين افرادي كه به نوعي كار مردم را انجام مي دهند، اتفاق مي افتد. به عبارت ديگر يك جنبه اساسي از تحليل رفتگي افزايش احساس فرسودگي عاطفي است و جنبه ديگر آن گسترش احساسات منفي و گرايش بدبينانه در مورد ارباب رجوع است.اين سنگدلي يا حتي ادراك ضد انساني از ديگران موجب مي گردد تا كاركنان توجه كافي به مسايل ارباب رجوع خود ننمايند يا اينكه احساس كنند آن ها شايسته توجه نيستند. شيوع اين گرايش منفي نسبت به ارباب رجوع بين حرفه هاي خدمات انساني كاملاً مشخص گرديده است. جنبه سوم از مجموعه تحليل رفتگي تمايل به ارزيابي خود به طور منفي است؛ خصوصاً با توجه به كار كارمند با ارباب رجوع، كاركنان در مورد خودشان احساس ناراحتي ميكنند و از عملكرد شغلي خود ناراضي هستند (كشتكاران، ۱۳۸۹).
فرسودگي شغلي ابتدا به عنوان مشكل اجتماعي مطرح شد نه به عنوان ساختار علمي. بنابراين مفهوم اوليه فرسودگي شغلي به وسيله واقع گرايي شكل گرفت تا مفاهيم علمي. در اين مرحله مقدماتي شكلگيري مفهوم، تمركز بر روي توصيف هاي باليني فرسودگي بود. سپس مرحله ديگري شكل گرفت، مرحله تجربي كه در آن تا كيد بر تحقيقات سيستماتيك بر روي فرسودگي شغلي به خصوص ارزيابي اين پديده بود، شكل گرفت. از طريق اين دو مرحله بود كه تئوري ها رشد يافته و مفهوم گسترده فرسودگي شغلي و چهار جوب هاي فرضي ديگر، يكپارچه شدند(مزلج و شافلي ، ۱۹۹۴ به نقل از بیگیفرد، ۱۳۷۴)
مزلج و همكارانش(۲۰۰۱) معتقدند پژوهش هاي مربوط به فرسودگي شغلي در دو مرحله جداگانه توسعه يافته اند: ۱) مرحله مقدماتي: در اين مرحله ماهيت كار مورد بررسي قرار گرفت و هدف از آن ايجاد اصطلاح فرسودگي و توصيف اين پديده بود. اولين نوشتارها در اين مورد در اواسط دهه ۱۹۷۰ ميلادي در ايالات متحده به رشته تحرير در آمدند و به توصيف اين پديده پرداختند؛ ۲) مرحله تجربي: در دهه ۱۹۸۰ ميلادي تحقيق در مورد فرسودگي به سوي پژوهش هاي تجربي منظم تغيير جهت داد.
هنگامي كه فردي همواره در برابر ابهام نقش ، فشار كار ، تضاد بين فردي و مشكلات اقتصادي قرار مي گيرد و همزمان سعي مي كند كه به انتظارات خود و سازمانش پاسخ دهد، محتمل ترين اثر ايجاد شده خستگي، نااميدي و فرسودگي است(عنايتي و حسن زاده، ۱۳۸۲). كسي كه داراي فرسودگي شغلي باشد، عزت نفسش كاهش مي يابد، روابط شخصياش از بين مي رود و ممكن است دچار اين احساس شود كه بيش از حد كار ميكند و قادر نيست كار زياد خود را كنترل كند. او خودش را در قالب شناگري مي داند كه بر خلاف جريان آب حركت مي كند و قادر نيست سر خود را بالاي آب نگه دارد. اين حالت باعث مي شود كه فرد احساس نااميدي و درماندگي كند. فرسودگي كاري، به صورت دورهاي اتفاق مي افتد و ضروري است كه پيش آمدن چنين دوره اي را قبول كنيم و اگر در مراحل اوليه آن شناخته شود، به راحتي قابل درمان است. اما اولين قدم در مقابله با اين حالت آگاه بودن از علايم آن است(گلدارد ، ۱۹۸۹، ترجمه حسینیان، ۱۳۷۴). اولين مشكل قربانيان فرسودگي از كار، اين است كه از فرسودگي جسمي رنج مي برند، قدرت آنان براي كار كردن كم است و بيشتر اوقات خسته اند(ساعتچی، ۱۳۹۰). فرد ممكن است احساس كند از لحاظ فيزيكي ضعيف شده است و به زور كار كردن برايش سخت است. شور و اشتياقش كم مي شود و به علايم جسمي از قبيل سر در دهاي مكرر، دل درد، اختلالات پوستي، تهوع، فشار خون بالا، اختلال در خوابيدن و تغيير عادات مربوط به غذا خوردن( از دست دادن اشتها) و دردهاي كمر و گردن مبتلا مي شود. علاوه بر اين استعدادش براي ابتلا به بيماريهاي ويروسي و ديگر عفونتها افزايش مي يابد(گلدارد، ۱۹۸۹، ترجمه حسینیان، ۱۳۷۴).
تأدیب امری قابل توجه در نظمبخشی به کلاس است. تفاوت بین کسب نتایج موثر و غیر موثر به چگونگی تأدیب بستگی دارد. معلمان هنگامی که دانشآموزان را به طور انفرادی یا شخصی تأدیب میکنند، به نتایج کارسازتری میرسند. طبق گفتۀ لاسلی (۱۹۸۱، ص ۹) «آگاهسازیهای انفرادی فقط برای آن دسته از دانشآموزانی که از خود رفتار سوء بروز میدهند، پیشنهاد میشود. برای دانشآموزان مشکل است که دستورات مستقیم و شخصی را نادیده بگیرند. اظهار اینکه «دیوید، کتاب کتابخانهات را کنار بگذار و شروع کن به حل تمرینات ریاضی صفحۀ ده» یا صدور فرمان «بکی، نامهپرانی بسه، تکالیفت را آماده کن که به خانه ببری» روشن میکندکه چه کسی مخاطب معلم است و معلم توقع انجام چه کاری را از «دیوید» و «بکی» دارد. دستورات کلی و عمومی مانند «همه مشغول باشند»، ممکن است این فرصت را به «دیوید» بدهد که به خواندن کتاب کتابخانهاش ادامه دهد و «بکی» به نامهپرانیاش، و در عین حال اینطور تصور شود که واقعاً هر دو حرف معلم گوش کردهاند.
برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر کلیک کنید
تادیب خصوصی در دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی
به طور کلی، تأدیب خصوصی در حین کلاسی غیر مشهود صورت میگیرد و تقریبا غیرقابل استماع برای دانشآموزان دیگر بجز خود دانشآموز خطاکار و یا حداقل برای گروه کوچکی از دانشآموزان مجاور وی غیرقابل استماع است. به این ترتیب، تنها معلم و دانشآموز خطاکار در آن دخالت دارند. به همین دلیل، نه معلم و نه دانشآموز تحت چنان فشار شدیدی قرار نمیگیرند که با عدم عقبنشینی، مجبور به موضعگیری در مقابل هم شوند. اینطوری حفظ آبرو میکنند (لاسلی، ۱۹۸۱) تأدیب شخصی از این ضربالمثل سرچشمه میگیرد که «در جمع تشویق کنید (احتمالاً به استثنای بعضی از دانشآموزان دوره متوسطه) و در تنهایی تنبیه.»
برنامه مداخله جویانه در دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی
شریگلی (۱۹۸۵، صص۲۷-۲۶) چهار مهارت مداخلهگرایانه را برای معلمان جهت واکنش خصوصی نسبت به دانشآموزان اخلالگر در ارتباط با تفهیم اینکه رفتارشان غیرقابل قبول است، ارائه میدهد. این مهارتها به ترتیب اجرا عبارتند از: «چشمپوشی برنامهریزی شده» را _فقط به شکل کوتاه مدت_ برای تخلفات جزئی برگزینند. تغییر حالات چهره و اشارات غیر شنیداری، مانند قرار دادن انگشت اشاره روی لبها، در اخطار دادن به دانشآموز خطاکار کمک میکند. قدم بعدی، کنترل از نزدیک یا نزدیک دانشآموز خلافکار ایستادن، است. سرانجام، کنترل و برخورد حرفه ای و پنهان از دید سایر دانشآموزان با رعایت سن و جنس آنان، کمترین تردیدی برای دانشآموزان خطاکار باقی نمیگذارد که شما از رفتار وی ناراضی هستید.
اگر در نظر دارید رفتار سوء دانشآموز را اصلاح کنید، آن را به نحوی مؤثر انجام دهید. از تأدیب انفرادی و خصوصی استفاده کنید.
دانشآموزان مشکل آفرین در دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی
برای کاربرد مؤثر اصول یادگیری شرطی کنشگر باید از چهار پیامد قابل دسترسی که از سوی معلم تدارک دیده شده است، آگاه بود. این چهار پیامد عبارتند از: تقویت مثبت، تقویت منفی، اخراج از کلاس و تنبیه.
دانشآموزان مسأله ساز خود را با دانشآموزان یکی از همکاران خود جابهجا کنید؛ کسی که به دانشآموزانی در سطح متفاوت از کلاس شما درس میدهد. او کودک مشکلآفرین شما را میپذیرد، شما نیز دانشآموز مسألهساز او را میپذیرید. «جان» دانشآموز مشکلآفرین کلاس ششمی شما میتواند موقتاً به کلاس دوم خانم «لوگان» فرستاده شود. او میداند که این مهمان براساس یک توافق برای اخراج از کلاس نزد او فرستاده شده است. خانم «لوگان» میداند که این دانشآموز باید مشغول تکالیف خود شود و حق هیاهو و ابراز ناراحتی را هم ندارد.
دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی در دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی
دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی به همان میزان که بیشتر حالت آموزشی دارد، از حالت تنبیهی کمتری نسبت به زمانی که دانشآموز را در سالن نگه داریم و یا به دفتر مدرسه بفرستیم، برخوردار است. این شیوه، «جان» را از محیطی که حداقل در زمان حاضر، در آن با مشکل مواجه است، دور میسازد. رفتن «جان» به کلاس خانم «لوگان» بهطور موقتی او را از دوستان، همسالان و شنوندگان دور میسازد. در عوض خانم «لوگان» میتواند گاهی یکی از شاگردان کلاس دوم را به کلاس ششم شما بفرستد.
توجه داشته باشید که هدف از این معاوضه دانشآموز با همکار، ایجاد تشویش برای کودک یا تنبیه او نیست. تنبیه پیامدی کاملاً مجزا در یادگیری عملی است. هدف صرفاً قرار دادن کودک در محیطی متفاوت است؛ جایی که او میتواند دوباره به انجام وظیفهاش مشغول شود. انتقال دانشآموز از کلاسی به کلاس دیگر، باید بیسروصدا و بدون هیاهو و نیز حتیالامکان با ملایمت و آرامش صورت بگیرد. کارهایی از قبیل تهدید با تکان دادن انگشت، زخم زبان زدن ودانشآموز کلاس ششمی را «بچه کلاس دومی» خطاب کردن و غیره به هیچ وجه نباید انجام شود.
دانلود فایل دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی
برای روبهرو شدن با امور غیرمترقبه و فوقالعادۀ کلاس درس یا مدرسه (مثل امور مربوط به سلامتی، نظم و غیره) که در زندگی هر معلمی ممکن است اتفاق بیفتد، برنامهریزی کنید. لازم به ذکر نیست که زمان برنامهریزی نباید هنگام وقوع آن امر باشد، بلکه باید قبلاً صورت بگیرد.
به طور مثال، ممکن است لازم شود معلم، بچهای را که ناگهان بیمار شده یا سانحهای برایش رخ داده، به بیمارستان ببرد. در این صورت، با بقیۀ کلاس چه باید بکند؟ اینکه فقط به آنها بگوید به کار خود ادامه دهند، نمیتواند بهترین پاسخ به این سوال باشد.
معلم میتواند قبل از وقوع چنین حادثهای یادداشتی تدارک ببیند تا به معلم همکارش داده شود و در آن ذکر شده باشد «خواهشمندم تا وقتی که من به مورد اضطراری رسیدگی میکنم، مراقب کلاس من باشید.» توضیح بیش از این لازم نیست، یادداشت به سهولت و سرعت، عمل خواهد کرد.
برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر کلیک کنید
برچسب :
دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی , تجربه های یک معلم ابتدایی , تجربیات آموزشی معلمان , دانلود رایگان تجربیات معلمان , تجربیات برتر معلمان ابتدایی , تجربیات معلم اول ابتدایی , تجربیات شغلی معلمان , تجربیات تربیتی معلمان
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید