مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی | کاملترین نمونه های رایگان سالتحصیلی ۹۹-۹۸
مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی کاملترین نمونه های سالتحصیلی ۹۹-۹۸ در واقع بهترین نمونه ای از تدوین مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی می باشد.
برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر کلیک کنید
بر طبق خیر های رسیده از آموزش و پرورش این پاسخ باید هر چه سریعتر به پرسش رئیس جمهور داده شود.
در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با ما تماس بگیرید.
تأدیب امری قابل توجه در نظمبخشی به کلاس است. تفاوت بین کسب نتایج موثر و غیر موثر به چگونگی تأدیب بستگی دارد. معلمان هنگامی که دانشآموزان را به طور انفرادی یا شخصی تأدیب میکنند، به نتایج کارسازتری میرسند. طبق گفتۀ لاسلی (۱۹۸۱، ص ۹) «آگاهسازیهای انفرادی فقط برای آن دسته از دانشآموزانی که از خود رفتار سوء بروز میدهند، پیشنهاد میشود. برای دانشآموزان مشکل است که دستورات مستقیم و شخصی را نادیده بگیرند. اظهار اینکه «دیوید، کتاب کتابخانهات را کنار بگذار و شروع کن به حل تمرینات ریاضی صفحۀ ده» یا صدور فرمان «بکی، نامهپرانی بسه، تکالیفت را آماده کن که به خانه ببری» روشن میکندکه چه کسی مخاطب معلم است و معلم توقع انجام چه کاری را از «دیوید» و «بکی» دارد. دستورات کلی و عمومی مانند «همه مشغول باشند»، ممکن است این فرصت را به «دیوید» بدهد که به خواندن کتاب کتابخانهاش ادامه دهد و «بکی» به نامهپرانیاش، و در عین حال اینطور تصور شود که واقعاً هر دو حرف معلم گوش کردهاند.
برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر کلیک کنید
تجارب تربیتی
۱)به كار گماشتن افراد به كاري كه به آن علاقمندند و از لحاظ ويژگي هاي شخصيتي، براي انجام دادن درست وظايف، صلاحيت داشته باشند.
۲) براي متصديان مشاغل گوناگون سازمان، دوره اي آموزشي مناسب تشكيل شود و مراقب باشيد كه برنامه ريزي، طراحي و اجراي چنين دوره هايي بر اساس نتايج حاصله از تجز يه و تحليل شغل شركت كنندگان در دوره آموزشي انجام گيرد.
۳)شرايط خطر آفرين در سازمان را به حداقل رسانده و موجباتي فراهم گردد كه افراد در معرض خطر و محرك هاي تنش زاي انساني قرار نگيرند، دچار برق گرفتگي يا سانحه و يا دچار حادثه نشوند.
۴) شبكه هاي ارتباطي در سازمان را بهبود بخشيده و موجباتي فراهم گردد كه كيفيت و كميت ارتباط ها در سازمان، در بهترين وضع خود باشد و نيز اطمينان حاصل شود كه افراد بتوانند نظريات، شكايات، پيشنهادها و انتقادات خود را در رابطه با هر فرد يا موضوع، به راحتي و بدون ترس و نگراني و به شيوه اي منطقي ارائه دهند( ساعتچي، ۱۳۹۰). علاوه بر موارد ذكر شده، ساير اقداماتي كه مسئولان سازمان ميتوانند به منظور تخفيف يا حذف استرس از آن استفاده كنند، عبارتند از:
۱)دعوت از متخصصان روانشناسي صنعتي و سازماني براي صحبت و راهنمايي كاركنان ، دادن مرخصي به كاركنان تا بهبودي كامل ، چرخشي كردن مشاغل تنشزا، تخصيص ساعتي به ورزش و نرمش، ايجاد تعامل ميان زندگي كاري و زندگي شخصي، تغيير در محيط و شرايط فيزيكي کار(سعادت، ۱۳۹۰).
پین(۲۰۰۹) در مطالعات خود به اين نتيجه رسيده است كه نشانگان فشار رواني فرسودگي شغلي عوارض و نتايج سطوح بالاي فشار رواني شغلي، ناكامي شخصي و عدم برخورداري از مهارتهاي لازم براي مقابله كردن، داراي زيان هاي فراوان شخصي، سازما ني و اجتماعي است و احتمالاً اين زيان ها رو به افزايش مي باشد. فرسودگي شغلي را مي توان به عنوان نتيجه نهايي فشار رواني تجربه شده كه فرد نتوانسته است به طور مناسبي با آن مقابله كند، تعريف كرد(بیگیفرد، ۱۳۷۴). نشانگان فشار رواني فرسودگي شغلي در نتيجه ادامه و عدم تسكين فشار رواني ناشي از كار، به وجود مي آيد. عوارض و نتايج اين نشانگان را مي توان به چهار نوع تقسيم كرد كه عبارتند از: ۱) كاهش نيروي ذخيره شده در بدن فرد؛ ۲) پايين آمدن سطح مقاومت فرد نسبت به بيماري؛ ۳) افزايش عد م رضايت و بدبيني و ۴) افزايش غيبت فرد از كار و كاهش كارايي در كار.
۲-۱۸-شيوه هاي درمان و پيشگيري از فرسودگي شغلي
به طور كلي مدارك و اسناد تحقيقاتي در زمينه اينكه آيا فرسودگي شغلي بازگشت پذير است يا خير، گوياي اين حقيقت است كه فرسودگي هاي بدني و رواني را ميتوان از دامان قربانيان سندرم مزبور پاك كرد. با ارائه كمك هاي مناسب، فرد مي تواند از فرسودگي جسمي و رواني رهايي يابد. اگر از ميزان فشارهاي رواني وارد بر افراد كاسته شود، و افراد مبتلا به فرسودگي شغلي مورد حمايت سرپرست واحد محل كار خود، همكاران، دوستان و آشنايان قرار گيرند، و اين افراد براي خود تفريحات سالم و سرگرميهاي خارج از محل كار داشته باشند، حداقل بعضي از آنان نگرش هاي مثبتي نسبت به كار خود پيدا ميكنند و بهرهوري آنان مانند سابق بهينه مي شود. البته بايد در نظر داشت كه اين نوع ترميم يا بازتواني در شرايطي حاصل ميشود كه فرد به خود كمك كند و با بكارگيري راهبردهاي درست، خود را از دام فرسودگي شغلي نجات دهد. به هر حال، بايد دانست كه همه روش هايي كه براي كاهش فشار رواني به كار گرفته مي شود، جهت مقابله و پيشگيري از فرسودگي شغلي، مناسب نيستند. در ذيل بعضي از اين راهبردها فهرست و ارائه ميشود(ساعتچی، ۱۳۹۰).
به طور کلی، تأدیب خصوصی در حین کلاسی غیر مشهود صورت میگیرد و تقریبا غیرقابل استماع برای دانشآموزان دیگر بجز خود دانشآموز خطاکار و یا حداقل برای گروه کوچکی از دانشآموزان مجاور وی غیرقابل استماع است. به این ترتیب، تنها معلم و دانشآموز خطاکار در آن دخالت دارند. به همین دلیل، نه معلم و نه دانشآموز تحت چنان فشار شدیدی قرار نمیگیرند که با عدم عقبنشینی، مجبور به موضعگیری در مقابل هم شوند. اینطوری حفظ آبرو میکنند (لاسلی، ۱۹۸۱) تأدیب شخصی از این ضربالمثل سرچشمه میگیرد که «در جمع تشویق کنید (احتمالاً به استثنای بعضی از دانشآموزان دوره متوسطه) و در تنهایی تنبیه.»
برنامه مداخله جویانه در مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی
شریگلی (۱۹۸۵، صص۲۷-۲۶) چهار مهارت مداخلهگرایانه را برای معلمان جهت واکنش خصوصی نسبت به دانشآموزان اخلالگر در ارتباط با تفهیم اینکه رفتارشان غیرقابل قبول است، ارائه میدهد. این مهارتها به ترتیب اجرا عبارتند از: «چشمپوشی برنامهریزی شده» را _فقط به شکل کوتاه مدت_ برای تخلفات جزئی برگزینند. تغییر حالات چهره و اشارات غیر شنیداری، مانند قرار دادن انگشت اشاره روی لبها، در اخطار دادن به دانشآموز خطاکار کمک میکند. قدم بعدی، کنترل از نزدیک یا نزدیک دانشآموز خلافکار ایستادن، است. سرانجام، کنترل و برخورد حرفه ای و پنهان از دید سایر دانشآموزان با رعایت سن و جنس آنان، کمترین تردیدی برای دانشآموزان خطاکار باقی نمیگذارد که شما از رفتار وی ناراضی هستید.
اگر در نظر دارید رفتار سوء دانشآموز را اصلاح کنید، آن را به نحوی مؤثر انجام دهید. از تأدیب انفرادی و خصوصی استفاده کنید.
دانشآموزان مشکل آفرین در مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی
برای کاربرد مؤثر اصول یادگیری شرطی کنشگر باید از چهار پیامد قابل دسترسی که از سوی معلم تدارک دیده شده است، آگاه بود. این چهار پیامد عبارتند از: تقویت مثبت، تقویت منفی، اخراج از کلاس و تنبیه.
دانشآموزان مسأله ساز خود را با دانشآموزان یکی از همکاران خود جابهجا کنید؛ کسی که به دانشآموزانی در سطح متفاوت از کلاس شما درس میدهد. او کودک مشکلآفرین شما را میپذیرد، شما نیز دانشآموز مسألهساز او را میپذیرید. «جان» دانشآموز مشکلآفرین کلاس ششمی شما میتواند موقتاً به کلاس دوم خانم «لوگان» فرستاده شود. او میداند که این مهمان براساس یک توافق برای اخراج از کلاس نزد او فرستاده شده است. خانم «لوگان» میداند که این دانشآموز باید مشغول تکالیف خود شود و حق هیاهو و ابراز ناراحتی را هم ندارد.
مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی در مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی
مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی به همان میزان که بیشتر حالت آموزشی دارد، از حالت تنبیهی کمتری نسبت به زمانی که دانشآموز را در سالن نگه داریم و یا به دفتر مدرسه بفرستیم، برخوردار است. این شیوه، «جان» را از محیطی که حداقل در زمان حاضر، در آن با مشکل مواجه است، دور میسازد. رفتن «جان» به کلاس خانم «لوگان» بهطور موقتی او را از دوستان، همسالان و شنوندگان دور میسازد. در عوض خانم «لوگان» میتواند گاهی یکی از شاگردان کلاس دوم را به کلاس ششم شما بفرستد.
توجه داشته باشید که هدف از این معاوضه دانشآموز با همکار، ایجاد تشویش برای کودک یا تنبیه او نیست. تنبیه پیامدی کاملاً مجزا در یادگیری عملی است. هدف صرفاً قرار دادن کودک در محیطی متفاوت است؛ جایی که او میتواند دوباره به انجام وظیفهاش مشغول شود. انتقال دانشآموز از کلاسی به کلاس دیگر، باید بیسروصدا و بدون هیاهو و نیز حتیالامکان با ملایمت و آرامش صورت بگیرد. کارهایی از قبیل تهدید با تکان دادن انگشت، زخم زبان زدن ودانشآموز کلاس ششمی را «بچه کلاس دومی» خطاب کردن و غیره به هیچ وجه نباید انجام شود.
دانلود فایل مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی
برای روبهرو شدن با امور غیرمترقبه و فوقالعادۀ کلاس درس یا مدرسه (مثل امور مربوط به سلامتی، نظم و غیره) که در زندگی هر معلمی ممکن است اتفاق بیفتد، برنامهریزی کنید. لازم به ذکر نیست که زمان برنامهریزی نباید هنگام وقوع آن امر باشد، بلکه باید قبلاً صورت بگیرد.
به طور مثال، ممکن است لازم شود معلم، بچهای را که ناگهان بیمار شده یا سانحهای برایش رخ داده، به بیمارستان ببرد. در این صورت، با بقیۀ کلاس چه باید بکند؟ اینکه فقط به آنها بگوید به کار خود ادامه دهند، نمیتواند بهترین پاسخ به این سوال باشد.
معلم میتواند قبل از وقوع چنین حادثهای یادداشتی تدارک ببیند تا به معلم همکارش داده شود و در آن ذکر شده باشد «خواهشمندم تا وقتی که من به مورد اضطراری رسیدگی میکنم، مراقب کلاس من باشید.» توضیح بیش از این لازم نیست، یادداشت به سهولت و سرعت، عمل خواهد کرد.
برای دانلود کاملترین نمونه های تجربیات برتر کلیک کنید
برچسب :
دانلود رایگان تجارب برتر تربیتی , دانلود تجارب برتر تربیتی , تجارب برتر پرورشی , نمونه ای از تجارب برتر تربیتی , نمونه تجارب برتر معلمان , تجارب تربیتی معلمان , تجارب برتر تربيتي , تجربیات برتر تدریس
توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004
دیدگاهی بنویسید